mamma & pappa, jag älskar er.

2009-12-27 @ 22:28:10

Idag glöder pennan och jag vill bara skriva ner min sanning.
Jag älskar min mamma och pappa över allt annat.
Finns inget som slår dessa två presoner, inget & ingen.
Klart vi bråkar som in i vissa perioder, men vi är inte ensamma.
Men det är inte det jag vill berätta, för det är ovesäntligt.
Låt mig istället berätta från början, var min kärlek till er börjar.


Jag, Josefine Håkansson, föddes den 4 april 1994.
Med ögon och tänder som min pappa och med ansiktsform som min mamma
växte jag upp och blev allt större, vildare och äldre.
Jag minns allt som i går då jag gav mamma papper för att torka tårar då det faktiskt skulle ta slut.
När jag var 3 var det inte jag, mamma och pappa längre, tyvärr.
Men jag var så liten så jag förstod inte mycket. Men idag tackar gudarna för
att jag har två föräldrar som är mycket goda vänner och inte hatar varandra.
För det vore en mardröm för mig, men jag har tur.
Jag behöver båda mina föräldrar för att kunna leva,
det är som en drog man inte kan vara utan, som mitt syre.
Det är en ren upplevelse att ha kunnat få vara med om så mycket som jag faktiskt kunnat.
Jag har redan varit i många delar av världen och jag ångrar inte en enda sekund.
Mina tankar flyger ofta tillbaka då det var flera resor om året, helt underbart.
Jag är precis som min mamma när det gäller angegamang, det är vår grej.
Samtidigt är jag precis som min pappa när det gäller respekt och kärlek, det är vår grej.

Kanske är detta för utdraget men det jag egentligen vill säga (utan att babbla för mkt)
är att utan mina två halvor så finns det INGET jag.
Jag älskar min mamma och pappa 1561654165156465 gånger runt jorden och tillbaka igen.
Från den lilla minsta och mörka vrå i mitt hjärta och enda ut i fingertopparna
är det kärlek till max. Det finns inte ett enda så långt ord som jag vill beskriva
min kärek. Inte ett enda. För min kärlek är för stor. För stor för att beskriva.
& jag vet, ibland hade jag kunnat skrika till er att ni är dumma i huvudet.
Men de som man älskar mest är tyvärr oftast de som är lättast att svika.
Jag ställer till trubbel, jag vet. Men faktiskt spelar det ingen roll
vid denna beskrivning, för ni är fortfarande de två personer som jag avgudar mest av ALLA!
& ni två förtjänar det absolut bästa man kan hitta. Ni förtjänar allt!
Jag älskar er mer än livet.
Från er lilla flicka.
Josefine Håkansson.



Det var det jag ville skriva.
Godnatt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback