22 april, that's just so!

2010-04-22 @ 20:54:29
' hejsan.

jag vet att jag inte har bloggat nu de senaste. Men jag ska faktiskt göra ett uppehåll. Bara i någon vecka! För just nu vet jag att ingen av mina älskade läsare vill gå in på min blogg och se mina dryga ledsamma skrifter. Det är ju inte kul, inte alls. Det är bättre jag gör ett uppehåll och så kommer jag tillbaka när jag mår bra igen och har roligheter att berätta om. Så är det bara.

Idag har jag varit arg och ledsen hela dagen. Hade orientering i skolan och jag kämpade som en galning. Fick 1,5 minut över mvg-tiden som var på 70 minuter. Hur j*vla kul är det egentligen?! Fick då bara vg! Och eftersom jag är så fruktansvärt känslig just nu så bara blev allt skit för det. Sen så åkte jag till sfc och va lite med thessan. yess.

Sen stack jag till famlijegården för att för första gången i mitt liv gå till en kurator. Och nu kommer ni alla tro att jag är i på väg till dödsbädden eller något! Men jag skäms inte över att säga det och anledningen varför jag gick dit där är för att ta reda på 2 saker. Nr 1, ibland när man verkligen vill något och man är beredd att kämpa för det riktigt mkt då är det lätt att man bara tänker på det positiva i det hela och inte tänker riktigt verkligt! Så jag berättade hela min historia och för att inte avslöja vad jag mår dåligt över så sa han "Josefine du är 16 år, du har omdöme nog att veta vad som är rätt och fel. Hade du varit 12-13 år så hade jag tyckt du hade fel. Men det tycker jag inte nu eftersom du verkar veta vad du ger dig in på" och det var jääävligt skönt att höra det! Att det finns i alla fall 1 vuxen som inte står på någons sida och förstår mig!? Helt ofattbart...

Nr 2, jag var där för att ta reda på hur jag ska gå till väga, hur jag ska göra för att sköta detta på ett vuxet och moget sätt! Jag tog alltså inte tag i denna kuratorn på grund av att jag är mer eller mindre deprimerad för det klarar jag av själv och jag har massa vänner som alltid ställer upp för mig. Men ibland så kan man vara så positiv på att allting är som gjort för en och så kanske man är heelt ute och cyklar? Men det fick jag bevisat idag, att jag är inte ute och cyklar! För jag är 16 år och kan bedöma sånt här själv!


Vi ses om några veckor. Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback