Nu sitter jag här igen...

2010-08-08 @ 01:31:53
' Hej där kött o blåbär.

Där var jag rolig va! ;) Jag har nyss kommit ur duschen och har för tillfället hårinpackning i håret, det ska sitta i tills i morgon för då ska jag tvätta av det. Håret blir jättemjukt om man sover med hårinpackning i och det är något jag rekommenderar starkt att göra! Nogsnackat om det! Jag hade ju inte ett skit för mig i kväll så jag lagade mat. Så grym som jag är så blev det den bästa kvällsmaten jag ätit på väligt länge. Jag älskar att exprimentera med mat, och jag lyckades mycket bra i kväll ;) Gottgott!

Efter maten rensade jag ut ALLT från mig garderob och då kan jag ta och berätta att hela mitt rum va fullt med kläder överallt, hm... Men sen tog jag en trasa och gjorde rent i garderoben och sen vek ja ihop mina kläder igen och la ner dom :) Dock tror jag att jag har hälften så mycket kläder nu för jag fick ta bort jättemycket. Kläderna ska jag ge bort till mammas kompis (Inger) dotter Fredrika :) Så blir hon säkert glad, lilla söta tösen!

Nu ska jag eventuellt prata med prinsen i telefon sen ska jag nanna, han kommer till mig i morgon och jag längtar som bara den! Han ska få massa pussar ;) hihi!




Färdiga maträtten!

MMM!! Blir hungrig av att bara kolla... Jo nu ska jag berätta hur man går till väga när man ska göra denna maträtten. Du tar fram djupfrysta kycklingfiléer och kokar i vatten, dom ska koka rätt länge kanske 15-20 minuter. Under tiden dom kokar så tar du fram morötter och kokt potatis som du skär i bitar. Du börjar med att steka morötterna i smör och steker dom i ungefär 5 minuter sen lägger du på potatisen. Här kan du krydda lite hur du vill, men tänk på att du får ta ganska rejält, annars kommer det inte smaka ett skit. Jag själv drog på med cayennepeppar, svartpeppar, vitpeppar, chiliflan och rejält med salt. Nu är det nog dags för kycklingen att tas upp och då ställer du kycklingfiléerna på högkant och skär rakt igenom dom så dom blir halvor istället. Sen slänger du på dom på järnet och kryddar med peppar och salt. Dessa behöver du nu inte steka mer än ungefär 5-7 minuter (eftersom dom redan egentligen är färdiga). Ja och till sist så ska du ha en sås såklart! Då börjar du med att skiva minitomater på mitten (bara en gång/tomat) och sen tar du fram en liten kastrull och värmer upp tomaterna. Sen tar du den kalla såsen Mango Raja och sprutar på lite rejält och sen tar du hälften så mycket av såsen Mexicana (eftersom den är riktigt stark) sen saltar du och rör runt, låt såsen koka upp och sen kan du hälla i lite 3% mjölk och lite matlagningsgrädde. Du häller i beroende på hur tjock sås du vill ha. Och det sista du gör är att skiva lite gurka och sen är det färdigt att servera! Det blir SKITGOTT!! 


Goodbye my lovers!/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback