11 januari, hemma!!!

2010-01-11 @ 21:15:39
' hej knasbollar!

Kom hem från Norge igår och tyvärr hade jag absolut inte ork till att blogga då så det fick bli nu :) Jag ska berätta om varje dag längre ner, så ni får veta vad jag höll på med när jag var där uppe och höll på o virra ;) mah!

Here we go!

Allt började med att vi lämnade huset där hemma och hämtade upp johanna. Hon hade firat nyår i London så den stackaren han knappt vara hemma tills hon skulle iväg på nästa resa :) Hon hade fullt upp minsann! Vi slumrade till både jag och johanna i bilen påväg upp till ett hotell som vi skulle spendera natten. Eftersom vi sov så gick det snabbt och vips så var vi framme på Ibis hotell :) Klockan var 23.00 och jag och johanna fick ett eget rum. MYS! Jag passade på att smeta in en ansiktsmask i huvudet medan filmen spiderman 2 rullade på tv'n. Underhållande! Sen när jag skulle ta av masken så var det som ett skinn som man fick dra av. Detta fick mig till att känna mig som spiderman själv :) Fast i grönt. Haha! Här kommer bilderna!


HEJ JOHANNA!

mihihihi, jossssssi hoppar i sängar!


Ser lagom äckligt ut! :D


Spiderman!

----


Dag 1!

Denna dagen var det som vi körde först till dalarna för att hämta ida och linda och sen körde vi vidare till norge :) Vi kom till norge på eftrmiddagen och då gjorde vi i ordning stugan och sen hyrde vi skidor och snowboards. Stugan var jättefin. Annika, Jörgen, Anton och Filippa var redan i stugan och var som vanligt glada :) Efter vi hade hyrt skidor osv bestämde jag en snowboard-lektion dagen efter. jag ville ju bli bra!



Ser ganska fult ut utanpå men det va det faktiskt inte innuti :) riktigt fint!

-----

Dag 2

denna dagen skulle jag då på med snowboarden och det gick ju sådär. Lektionen som jag gick på gick skitbra! Sen efter det var jag helt slut så då blev det hem och kolla film :)

----

Dag 3

vaknade uppm kollade termometern som stod på 20- , riktigt kallt! Jag förväntade mig att jag skulle kunna åka snowboard bra, men det gick skäpp rätt åt skogen :P Inte alls bra! Slog mig något så fruktansvärt mycket. Haha, så tro det eller ej, jag bytte tillbaka till skidor. Tjohejjj!

----

Dag 4

Detta var allt en seg dag, steg upp sent och termometern stod på 26- !! fyyyyfasen vad kallt! Men jag och Johanna gav oss ut och åkte några snabba rejs! Sen åkte vi till stugan igen och jag kollade på filmen "just my luck", skitbra! Kvällen va galen och både mamma o Annika blev på vippen asså x) haha rätt kul med "soff-stigen och soff-stilen" haahah!

----

Dag 5

Vaknade upp efter den galna natten coh det var fortfarande riktigt hemskt kallt! Men vi tog oss ut ändå och åkte en bit runt om berget men kunde inte vara ute länge, eftersom kylan bet på. Mitt finger förfrös så just nu har jag inge känsler i fingertoppen :O aahh! Vi käkade lite korv innan vi körde hem sen blev det att dra på ansiktmask och sen filmen "My ex-girlfriend". Den var helt ok, men inte jättebra. Sängen var nära till hands efteråt så det blev en tidig natt.

----

Dag 6

Vaknade sent, pratade i tele med pappa och kollade på filmen Wallander - Hämnden. den var riktigt dryg. det blev inga skidor denna dagen, 28-. Sjukt kallt!!! Men vi hade lite snökrig istället. Det gick bra :) Sen somnade jossan sen. Jobbigt...
----

Dag 7

HÄMLÄNGTAN på max! Men detta var den bästa dagen! Helt underbart fint väder! Vi åkte som in i och jag har aldrig i hela mitt liv åkt så fort! :o Helt sjukt, riktigt kul att åka i dom svarta backarna.


Vi åkte hem på natten till söndagen och kom hem vid fem då gliffe följde med mig hem.


Nu ska jag gå pappa får snart damp, haha :)

Mer bilder kommer snart!

Skola i morgon, tyvärr! ORKAR INTE!!!!!

Jaja, hejdÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback