update about ÅHUS 2010!!

2010-07-23 @ 23:39:15
' Helllooooo!

Awe! Ja ni såg Johannas lilla gästinlägg, så gulligt! Älskar dig gumman, verkligen sött skrivit... Och ja jag ska berätta om våra dagar nu ;) För dom är verkligen (som johanna beskrev) OFÖRGLÖMLIGA!

Tisdag 21/7

Ja jag jobbade till halv sex sen blev det att köra direkt till johanna och klä på sig för att sedan åka till hörby med hennes pappa :) Väl där så tog vi bussen till kristianstad. I bussen passade jag på att fila mina ben och det var dock lite knasigt... Eller såg knasigt ut, johanna skratta på som in i -.-' haha! I k-stad åt vi på donken och träffade nån sepe gubbe som försökte förklara att k-stad var en inavelstad :P Vi skratta mest tills vi fick reda på att han var peddo -.-' uew... Men sen dissa vi k-stad och drog till kära åhus, WEHOOO!

Vi blev helt pepp när vi kom till åhus, höll på att bli övercyklade, men det löste sig ;) Sen mötte mamma oss och vi hälsade på Åsa m.fl (mammas kompis).... Där stannade vi dock inte länge innan vi drog till campingen där husbilen va :) Vår min va typ såhär "-Hejjjjjj snygga killar överallt, WIHO!". Så vi bytte om till lite nice kläder och sen minsann tog vi ett glas vitt och så va vi igång! :) Vi hälsade på några killar sen drog vi ner till bryggan och levde loppans om in i! Har ju dock inte knasat så bra på länge! Bryggarn va övernice. Pratade m allt och alla, sen drog vi hemåt vi d typ 01,00 sen satt vi på campingen och va huvudkuddar till några killar och sen blev det att "sova" trångt i vårt lilla tält utanför husbilen ;).... Denna natt sov vi 1,5 timme (yy) Hejjjjj...

Onsdag 21/7

Vaknade upp klockan kvart i sju och då höll både jag och johanna på att dö av värmeslag... Så vi fick för oss att lägga oss utomhus en stund, vilket vi gjorde men sen drog vi in till centrum typ halv åtta. Där satte vi oss vid hamnen och käka frukost, vars en baguette (kycklig, curry) som var sååå god! Sen så gick vi tillbaka och gick sen till stranden. Resterande natt skulle vi sova själva ;)

Vi kom tillbaka till campingen vid 3 och tänkte att vi skulle ta lång tid på oss att göra oss i ordning, så vi ställde oss i duschen och sen tog vi ungefär 3,5 timme på oss och sen var vi snygga som in i för kvällens händelser ;) Efter vi gjort oss i ordning drog vi ner till centrum igen och käkade pizza vid hamnen, igen. Sen började vi festa och sen säger jag bara *kundvagn i full fart mot stranden*.... Ja det förklarar rätt mycket ;) Väl vid bryggan träffade vi några goa stockholmare och sen skulle vi dra hem. Blev ganska tidig kväll (00,30-01,30) men den va rättttt rolig ;) Johanna slog sitt knä :( HOn gjorde något man inte får göra mitt i natten,, hoppa över campingstängsel. Fast jossan va inte mycket bättre! PUSS

Torsdag 22/7

Morgonen började
med en lång promenad och mina fötter va steeeen döda! Sen blev det en mega knasig frulle ;) men det va så gott med mat! Efter frukosten la vi oss igen på campingen och somande utomhus. Klockan var då ungefär 13,00. Men sen vaknade vi helt svettiga och drog till stranden. Där blev vi medbjudna att sitta med några killar, dock rå-dissade vi dom som in i. Men sen kom vi på att dom kanske va lite snygga ändå så vi satte oss med dom.. Fast vi skulle lyssnat på vår första instinkt för det blev iiiiinte långvarigt :P Dom var helt konstiga.. Sen efter stranden drog vi tillbaka till campingen och mötte nicole och lina. DÅ hade det kommit sjukt mycket mer folk och typ hela campingen var fylld av tält. Vi hade det minsta, fnys!

Dock skulle vi hem egentligen denna kväll, men vi lyckade övertala våra kära föräldrar om att stanna en natt till så så blev det! :D Blev överlyckliga och det börjades festa direkt! VI träffade massa fler folk. Bland annat jon, jimmy, johan och jocke. Så vi satt och hade kul m dom en stund sen drog vi allihopa tillsammans till bryggan. Jag hittade johans radio så den bar jag som en liten bebis under armen ;) Jimmy tyckte det var ganska coolt. Sen satte vi oss på bryggan och dåkom där fram några från kyrkan och helt plötsligt stod vi alla i en ring och bad till gud ;O (Jag som inte ens konfirmerade mig....) hmm, jon satt och traggade om att han va glad att han hade ben och mat på bordet. Jag tror inte jag fick säga någonting ens men kanske var det tur, tror ju inte på gud och sånt shit... Men ja! Kul hade vi ;)

Senare på kvällen åkte vi "kälke". Detta gick ut på att stå på en dyna med vaxad undersida och sen åka på olika vis ner för en 20 meter lång/brant minikulle. Detta lärde jag ut till jon som inte fick nog utan höll på med detta säkert i en hel timme! :) Jimmy var också road av det så till sist satt vi alla tre (jag, jon och jimmy) på dynan och åkte ner för backen. Dock fick vi lite hjälp av jocke som fick stå där bak och putta :) haha! Det var verkligen dagens. Senare gick vi till våra grannar och höll dom sällskap men sen kalalde iaf min plikt så jag gick och la mig ca 02,40. Men inte blev jag ensam, johanna skulle också med och jocke va så full så han la sig bara ner i tältet. Men vi brydde oss inte, det var gott om plats och han var inte sådär jobbigt full utan han var tyst. Haha ;) Så där somnade vi sött som små barn. Gött!

Fredag (idag) 23/7

Natten var nog den värsta, vaknade av att jocke svensson rusade in i vårt tält och skrek som en galning. Men ni kan tro att jossan blev lack så ja han fick sig en halvklen spark i huvudet och en väldigt hårt rytande röst "dra åt helvete...." ja men förlåt! Jag blev riktigt arg... Men i överigt va natten bra.

Jag vaknade upp vid 08,00 själv i tältet. Trött som en gnu.. Gick upp, letade efter johanna, åt frulle, borstade tänderna, packade ihop tältet, ringde mamma, sa hejdå till alla och drog äntligen hem.... Jag och johanna va stendöda :P Och sjölvklart hade jag väl en tid o passa.. Jadåååå! Klockan 15,00 skulle jag börja jobba. Usch, så vi åkte hem, jag tog en härlig dusch sen så gjorde jag mig i orsning och sen jobbade jag. När jag stod där på jobbet och diskade blev jag så trött så jag tror nästan att jag stod och sov... Fifasen, det var inte klokt :P Men jag lyckades ta mig hem,fick mat i mig och senså vet jag inte men lyckades iaf få ork till att städa.. Så jag damsugade 2 våningar (aplodera...) sen.. Nu sitter jag här, väntar på att jag själv ska bli klar och sen ska jag tusan ta mig sova! Behöver verkligen det!

I Morgon blir det nämligen jobb (igen) sen släktträff på kvällen. Om det är någon vänlig själ som vill myspysa så är jag på... Efteråt asså. Så ja! Det va allt för mig!


tack för allt mitt hjärta... du är bäst!
bilder kommer! (men inte idag!)

PUSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback