11 juni, skolavslutning och sommarlov.

2010-06-11 @ 17:07:15
' Hejsan.

Gud vad tiden går fort,
kommer ihåg exakt den dagen vi började 7an, hur nervös jag var. Jag som trodde att jag skulle behöva en karta för att hitta på skolan och idag kan jag varenda liten vrå. Skolan var ju "så stor" men i dagens läge är den som ett sandkorn i mina ögon. Tänk att tiden går så fort...

Men back to real.. Jag skrev ju i förrgår att jag förmodligen inte skulle hinna updatera igår och mycket sant, det gjorde jag inte. Och inte konstigt va det, för jag hade mycket att stå i! Vi började skolan sent då vi tog bussen mot Veberöd (till Annettes "slott") klockan 09.30. Vi hade jättekul och hennes hus är fantastiskt! Vi gjorde allt och lite till, från att baka till att ha vattenkrig. Och ni tror väl inte jag var den som satt ner när det var vattenkrig? Nejdå! Jag blev mest blöt av allihopa! :) Självklart...

Sen drog vi hem vid 14.40 och jag stack hem. Efter det fixade jag ihop lite grejer hos mamma sen körde jocke mig till sjöbo (hem till mormor) där jag skulle spendera natten med Anna darling! Vi skulle ju bli upphämtade av buss på Färsinga klockan 18.20 så jag och Anna fixade oss tillsammans hos mormor (som är i Frankrike). Vi hade ju ingen aning var vi skulle så för att lätta på den nervösa stämningen började jag och Anna (förvåna er aldrig) sjunga och knasa i bussen. Haha, så någon frågade om vi hade drucki! Fast att vi gjort alkotest när vi hoppade på! Men resan gick i alla fall av till Bosjökloster och där hade vi jättetrevligt. Maten var supergod och det blev massa uppträden och dans! Kul!

Hemfärden började klockan 00.00 då jag och anna satte oss längst bak och förde ett jäkla liv! :) Alltid vi... Haha! Men långt om länge kom vi tillbaka till sjöbo där Thim stod med sin kära cykel och väntade ;) Så vi drog vidare till Joel där vi var en liten stund på fest. Men vi var inte så långrandiga för sen "ragga" vi skjuts till mormor. Haha så det blev en liten bilfärd sådär klockan 02.50 på natten :) När vi kom hem var vi lagom taggade på att fortsätta så det gjorde vi, jag och Anna. Haha, en riktigt galen kväll!

I morse vaknade vi slitna som in i och vi tog oss upp fär att dra till skolan klockan 12.30 då vi skulle käka lunch (vår frukost). Sen samlades alla i aulan där fick vi lite stipendier och fick höra lite tal, sen var det dags för att samlas klassvis och då började typ alla gråta och ännu värre blev det när vi gick ner för att "mingla" och säga hejdå till alla. Set var jobbigt :P Jag grät som aldrig förr... Men något som hela tiden värmde mitt hjärta var mina betyg som jag var och är fruktansvärt stolt över! Jag höjde mig nämligen i 10 ämnen och INGEN sänkning! Jag fick 9 mvg, 6 vg och 2 g, helt otroligt glad! Detta betyder att jag har 290 poäng och maxpoäng är 320. Överlycklig!

Men nej nu har jag inte tid att sitta och skriva, jag ska snart dra till student och sen vidare till Ystad där det blir fest :D hihi! Puss på er!

(bilder kommer en annan dag!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback