15 juni, ett jobbigt konstaterande.

2010-06-15 @ 21:04:19
' Hej alla där ute.

Som ni kanske vet så har det hänt något alldeles fruktansvärt. Något som ingen kunde föreställa sig och att detta ens hände är en orättvisa som INGEN kan styra eller hjälpa. Julia Lindberg konstaterade ha leukemi (blodcancer) i vintras då alla blev väldigt ledsna, men inte tappade någon hoppet. Nej för att läkarna sa att det var "rätt" ålder att få detta i. Så Julia gick igenom behandlingar och vi kallade henne vår fighter för hon klarar allt. Hon gick igenom 3 behandlingar av 9 men blev allt sämre och sen fick hon en hjärninfektion och läkarna förklarade att Julia aldrig skulle kunna leva ett normalt liv även om hon klarade behandlingen. Men Julias hjärta var ur balans och man fick sätta till en resperator som gjorde att hon levde. Men somsagt hon skulle aldrig kunna leva ett vanligt liv igen. Under denna tiden var hon nersövd och kände ingenting och hon berättade själv att vara nersövd var skönt. Så det bestämdes att resperatorn skulle stängas av så att Julia fick flyga till himlen, vilket hände igår den 14 juni klockan 17,26. Jag fick reda på det senare på kvällen och jag brast i gråt och hade inga ord.. Inga ord för hur orättvist livet är. En sån glad flicka ska man inte offra för något... Men änglarna hann före och nu säger jag till dig Julia Lindberg, vila i frid och upplev dina drömmar i himlen. Rest in peace!

Innan jag fick reda på detta satt jag och red på rolle, och för första gången kastade han av mig... Fnys.. Men jag slog mig inte speciellt mycket. Sen efter jag fick reda på det om Julia åkte jag hem till Johanna A för att ha en myskväll. Så vi köpte godis och jag började skriva en låt till Julia som jag kommer att spela in i morgon. Blev klar med första versen och ska skriva resten snart. Sen kollade vi på film och nannade sött.. Tack gumman!

Imorse gick vi upp (jag och johanna) vid åtta och skulle va på skolan klockan 9 för att ha en minnesstund för Julia. Det var jättejobbigt.. Alla grät och det var fruktansvärt, riktigt sjukt. Att denna flickan är borta, för alltid! Men jag och johanna stack hem lite senare och gjorde oss i ordning för att sen dra till malmö. Så vi stack dit och vi hade trevligt. Måste bara tillägga att hade Julia levt vet jag att hon hade velat att vi skulle skratta och va glada så jag och johanna försökte bara göra det bästa av situationen. När vi väl kom till malmö stack vi och käkade på China Box. RIKTIGT GOTT! Se skulle jag göra en sak.... Nämligen det jag nämde i förra inlägget eftersom jag hade så bra betyg och det var att pierca naveln. Så det gjorde jag och jag blev jätteglad för det. Gjorde inte speciellt ont heller. Sen stack vi in till Entré och handlade lite. Jag hadnlade för 200 kr, kallas "smygshopping". :) Men ja, sen drog vi hem träffade en aning knasig person... uhh. Men ja, sen så nu sitter jag här. Väntar på att någon ska komma hit och upprusta mig. Så är någon sugen bara slå en pling...

I morgon ska jag till lomma till victor och spela in låten som sagt. Ska sen åka till stranden med honom, min älskade bästa killkompis. Finns ingen bättre. Älskar dig mitt hjärta. Så vi ska ha en skön dag vid stranden och är det någon som vill med så bara hör av er. Det går bra!

Ha det bra. Ta väl hand om varandra där ute, lova.

Julia Lindberg!








vanligt svart linne, från cubus



Blommigt lång-linne, älskar den! från cubus!


och ett par shorts som man kan ha då kanske ett linne inte räcker riktigt över rumpan. sött!

såhär kan man ha det!


Men nu ska jag äta en apelsin! PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback