1 mars, times goes fast.

2010-03-01 @ 22:16:00
' hejjsan.

Nu är jag riktigt förkyld med konstig hosta och snorig näsa. Trodde det skulle vara över nu ju :( Men tydligen inte! Usch, hatar detta! Sen är jag ju inte försiktig häller, jag tränar ju ändå :S Får nog ändra på det innan jag blir ännu mer sjuk. Har varit förkyld nu i mer än 1 vecka! ajj..

Idag kom pappa och hämtade mig efter skolan, vi körde direkt hem och fikade lite sen pluggade jag matte. ÖHHH! Sen ringde jag en massa och ansökte efter sommarjobb. Har ju jordgubbsförsälning som jag står uppskriven på, men jag menar det är ju inte mitt öde direkt :) Så jag tar gärna 1 eller 2 jobb till! Eller ja, jag vet redan att 1 vecka hos mamma är spikad och det är falsterbo-veckan. För där vill jag jobba! Yes.

Jag ringde till posten (dela ut tidning på cykel, YIHA) meeen där var man tvungen att vara 18 vilket han inte fattade först när jag kom med min entusiastiska ton "Hej mitt namn är Josefine och jag skulle vilja söka sommarjobb hos er" ( visst låter det vuxet :D ) Så post på cykel, struket! Sen ringde jag till fritidspaviljongerna vid Jakten i ystad (stå i kiosk) meeen dom svarade inte, så tjollan struket! Efter det ringde jag till Sjöbjörnens i Sjöbo (stå på konditori) meeen där tog dom inte emot, tjock framtid på bageri struket. Sen ringde jag anderssons bageri och dom ska jag ringa till på onsdag mellan 10-15, så då hoppas jag kanske där! Understruket! För att vara extra säker ringde jag även ystad saltsjöbad och hon rekomenderade mig att skriva ett mail så det gjorde jag. Försökte se så proffsig ut! Haha, understruket!

Så jag hoppas jag får ngt av jobben, annars är det katastrof! :) Men men, nu ska jag gå och nanna, har nbyss haft pass så är helt slut och sånt!

PUsS!



Jag vill ha sommar,
jag vill va brun,
jag vill slippa skolan,
& jag vill göra allt crazy a la summer-things!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback